MIXTV1.COM

Želite da vaše dijete jede povrće? Zdrave prehrambene navike stvaraju se već u trudnoći

Novo međunarodno istraživanje pokazuje da okusi kojima je dijete izloženo tijekom trudnoće mogu utjecati na njegove prehrambene preferencije godinama nakon rođenja.

Djeca imaju šansu razviti veću sklonost prema okusima kojima su bila izložena još tijekom trudnoće, pokazuje novo međunarodno istraživanje. Znanstvenici smatraju da bi takva rana izloženost mogla pomoći roditeljima u poticanju zdravijih prehrambenih navika kod djece.

Istraživanje su proveli stručnjaci sa sveučilišta u Ujedinjenom Kraljevstvu, Francuskoj i Nizozemskoj. U njemu su trudnice bile podijeljene u dvije skupine – jedna je dobivala kapsule s prahom mrkve, a druga kapsule s prahom kelja. Reakcije fetusa na te okuse promatrane su ultrazvučnim pregledima u 32. i 36. tjednu trudnoće.

Praćenje se nastavilo i nakon rođenja. Djeca su najprije promatrana u dobi od oko tri tjedna, a zatim ponovno kada su navršila tri godine. U posljednjoj fazi istraživanja istraživači su ispitivali reakcije djece na mirise mrkve i kelja pomoću vlažnih pamučnih štapića natopljenih prahom tih namirnica.

Želite da vaše dijete jede povrće? Zdrave prehrambene navike stvaraju se već u trudnoćiShutterstock

Zanimljivi rezultati

Analiza snimljenih reakcija pokazala je zanimljiv obrazac. Djeca koja su tijekom trudnoće bila izložena mrkvi pozitivnije su reagirala na njezin miris u dobi od tri godine, dok su na miris kelja pokazivala manje pozitivne reakcije. Sličan rezultat zabilježen je i kod djece koja su prije rođenja bila izložena kelju, ona su kasnije bolje reagirala na kelj nego na mrkvu.

Rezultati dodatno podupiru ranije spoznaje da bebe mogu osjetiti okuse iz prehrane svoje majke još prije rođenja te da ta iskustva mogu ostaviti dugotrajan trag.

Na temelju ovih rezultata možemo pretpostaviti da izloženost određenom okusu u kasnoj trudnoći može dovesti do stvaranja dugotrajnog pamćenja okusa ili mirisa kod djece, što potencijalno može oblikovati njihove prehrambene preferencije godinama nakon rođenja, izjavila je Nadja Reissland, psihologinja s Durham University i glavna autorica istraživanja.

Želite da vaše dijete jede povrće? Zdrave prehrambene navike stvaraju se već u trudnoćiShutterstock

Utjecaj genetike

Ipak, znanstvenici upozoravaju da je istraživanje provedeno na relativno malom broju sudionika te da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se utvrdilo utječe li ovakva izloženost okusima tijekom trudnoće i na stvarnu konzumaciju povrća kasnije u životu. Također žele istražiti koliku ulogu u oblikovanju prehrambenih preferencija imaju drugi čimbenici, poput genetike.

Rezultati su objavljeni u znanstvenom časopisu Developmental Psychobiology u radu pod naslovom Do Human Fetuses Form Long-Lasting Chemosensory Memories.

Ordinacija.hr

PROČITAJ VIŠE... https://ordinacija.vecernji.hr/zdravlje/zelite-da-vase-dijete-jede-povrce-zdrave-prehrambene-navike-stvaraju-se-vec-u-trudnoci/

MIXTV PUSH

VEZANE VIJESTI ZDRAVLJE

ZAGREB WEATHER

POPULARNO

XTRA

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next
Netko je patentirao WC ugrađen pod suvozačko sjedalo? Seres!

Netko je patentirao WC ugrađen pod suvozačko sjedalo? Seres!

18-04-2026

Kineski proizvođač automobila Seres zatražio je patent za inovativni sustav toaleta ...

'Ako je samo pola od onoga što se govori o Mythosu točno, to je već zastrašujuće'

'Ako je samo pola od onoga što se govori o Mythosu točno, to je već zastrašujuće'

18-04-2026

Alat za obranu ili potencijalno najopasnije kibernetičko oružje dosad? AI sustav koj...

Sedam godina nakon Exodusa, najavljen Metro 2039

Sedam godina nakon Exodusa, najavljen Metro 2039

18-04-2026

Glavni protagonist novog nastavka serijala Metro je nepoznati junak koji se u djetin...

The best islands in Thailand to visit for family holidays, yoga retreats and parties on the beach

The best islands in Thailand to visit for family holidays, yoga retreats and parties on the beach

17-04-2026

There is a Thai island for every type of traveller, including party-goers, chilled-...

Najbolji ljetni festivali 2026: od Szigeta do skrivenih regionalnih dragulja

Najbolji ljetni festivali 2026: od Szigeta do skrivenih regionalnih dragulja

15-04-2026

Ljetna sezona u Hrvatskoj i široj regiji ponovno nudi nevjerojatan raspon glazbenih...

Sony osjetno podiže cijene PlayStationa 5

Sony osjetno podiže cijene PlayStationa 5

27-03-2026

Sve verzije PlayStationa 5 u Europi poskupljuju, a najviše je nastradao PlayStation ...

Austrija uvodi zabranu društvenih mreža za mlađe od 14 godina

Austrija uvodi zabranu društvenih mreža za mlađe od 14 godina

27-03-2026

Austrijska trostranačka vlada, predvođena konzervativcima, planira uvesti zabranu ko...

Ultra Miami 2026 Drop Set Times And Announce Swedish House Mafia Takeover

Ultra Miami 2026 Drop Set Times And Announce Swedish House Mafia Takeover

26-03-2026

Ultra Music Festival 2026 has officially dropped its set times and site map just da...

Artificial Detective je nova akcijska avantura koju nam donose veterani gaming i filmske industrije okupljeni u novom studiju VIVIX

Artificial Detective je nova akcijska avantura koju nam donose veterani gaming i filmske industrije okupljeni u novom st…

26-03-2026

VIVIX, novi studio iz San Francisca koji je okupio brojna poznata imena iz gaming ind...

www.mixtv1.com